Bounce,

Ja hörrni. Bounce idag då. Ni vet dom som dansar? Mamma känner nån som jobbar med den här föreställningen så hon fick fribiljetter till ett rep. Så jag drog med mig Josephine och mamma tog med sin vän och vips så va vi där. Sjukt kul, dom dansade överallt! väggarna, taket, golvet, luften. Så nedrans kul.
Såklart, så hade vi redan spanat in Benke (som dansar i gruppen och är sjukt snygg..) Och när han va nere bland publiken så drar han upp Josephine och dansar tyckare med henne! VA I HELVETE. nej jag va inte avundsjuk. inte alls.
Skjut mig. Men Josephine va superglad så de gjorde inte så mkt. De va härligt att se henne gå på små söta rosa moln.

Ja, efter då. De fanns en garderob där man hade fått hänga in sin jacka och sin väska. Då fick man en gul lapp där de stog ett nummer på och ni förstår kanske att de va kaos efteråt när 300 personer skulle ha sin jacka. Jag och Josephine stannar kvar lite i lokalen men går sen ut till garderoben för att hitta mamma och jackor. vad ser jag inte då? Jo jag hittar mamma och kompisen Catten (hon heter Catarina men kallas för Catten). Och vafan gör dom? Jo de ska jag säga. Dom leker garderobstanter. Dom har gått bakom disken och börjat ta emot gula lappar och ge folk sina jackor. Personaler ser måttligt förvirrad ut men mamma tycker de är kul och tar den ena lappen efter den andra.

Ja menar. Såklart att de ska vara min mamma som känner att hon ska hjälpa till. Alla blir as glada för att hon och Catten hjälper till så dom skämtar och mamma verkar trivas. Jag kände för en stund att jag skulle bara lämna henne där och låta henne leka garderobtant. Men ne, jag ville ju hem. Så jag börjar ropa, och man ser mammas huvud sticka upp bland jackor och väskor och säger, "bara en lapp till, sen går vi!" Alla glor och ler och jag ler snällt tillbaka och undrar en gång till varför de är just min mamma? Men jag antar att de måste ju vara någons och de är oftast min. Men de slutar ju bra iaf, jag gräver ut henne ur jackorna och drar ut henne och Catten där ifrån.

Sen åker vi hem, alla är glada. Josephine fick sexa sig med SnyggBenke, Mamma och Catten fick leka garderobtanter och jag, jag fick titta på och se att jag lever med himlans roliga människor.

Nu
, sova. Imorrn är de fredag och match. jag får ta och återkomma med de.
Over and out

/C

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh jag vill också se bounce :D

2009-02-07 @ 00:26:49
URL: http://annadahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0