påskfan

Sanaz: hähäh, jooo Sorunda gills visst! Och ja, jag tänkte kanske lägga till frågan Är du Norsk? ;)

En fin dag idag mina vänner. Idag ska jag ut med D och E och kolla på bio. MKt trevligt måste jag säga. Annars idag så har jag städat, de kommer ju gäster imorrn. mhmhm, vad jag ska äta mat imorrn..

Okej, jag måste säga en sak. Svenskar måste ha noll fantasi. tråka, gråa svenskar är vi. Vilken mat äter vi till jul? och vilken mat äter vi till påsk? och vad äter man på midsommar? Samma saker. Sill, potatis, lax, janssons, köttbullar, skinka. Vi kan inte ens komma på nått nytt att dricka så vi byter etiketten på julmusten när de blir påsk. Snart kommer de väl midsommarmust. Jag är trött på skiten, de är tråkigt. Men what to do, de är tradition och vi svenskar kan ju verkligen inte bryta traditionen..

Nu har jag sagt mitt, tack för denna tid. Jag återkommer ikväll när jag kommer hem.
/C

Kommentarer
Postat av: sanaz

haha tönt :D

2009-04-10 @ 15:34:06
URL: http://ssanaz.blogg.se/
Postat av: Fijodoria

Men va, det är ju gott? Klart som fan man vill äta det minst 3 gånger om året. Tänk om det bara hade varit på julen!

2009-04-10 @ 17:41:11
URL: http://arodoif.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ahh, jag håller med till 100 %. Påsk/jul/midsommarmat är vidrigt och uttjatat. Skrev faktiskt ett inlägg om det i min gamla blogg, haha :D

2009-04-10 @ 20:27:32
URL: http://jeennjenn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0