4*(-5)-6(-3+2) ?

Jag får damp! Jag har försökt att lösa ett tal i mitt lilla "matte(sär)häfte" i två dar nu. Jag har frågat nåra snillen på msn men de är inte så lätt att förstå så de va inte till så stor hjälp.. Fio fattade inte heller och jag sparar mig besväret att fråga mamma. Så idag jag tänkte att jag hoppar över talet nu och frågar matteläraren imorrn. Så kommer jag till nästa tal som jag klarar galant och tjoff så är jag på topp igen! läser snabbt nästa tal och löser de med stort självförtroende och kollar i facit om de är rätt och såklart så är de inte de. nej nej fel fel fel. totalt fel också. så nu är jag hjälplös igen. Så jag får nog göra så att jag pluggar franskan idag ist och fixar en date med matteläraren imorrn.

Men iaf, idag har jag och E handlat lite efter skolan och på tråget hem så skulle jag förhöra henne till ett prov som hon har imorrn. Livsmedelskunskap stog de på schemat. Så jag får ett papper och börjar fråga och hon har alla rätt till en börja men sen när vi kommer längst ner på pappret så blir de lite längre tid mellan svaren och tillslut inga svar alls, utan bara massa skratt. Jodu hon är rolig dedär. så hon får tillbaka pappret och får lite tid på sig att plugga så hon liksom friskar upp minnet. Sen när jag får tillbaka pappret så är de samma ska igen! hon bara skrattar och ber om ledtrådar. de sitter två killar i typ 25 års ålden brevid oss och dom håller på att börja as garva. jag ser hela tiden att dom kollar på varann och flinar. Men vi kämpar på och E fick lite rätt efter ett tag. Hon va nog bara himlans trött! När vi gick av i ösmo så sa killarna lycka till, de kommer nog gå bra! de va ju snällt iaf.

Men nu ska jag ner till mamma och kolla om hon kan hjälpa mig med franskan. vi har fått ganska mkt läxa, jag tror läraren va lite grinig idag.. sen så är de greys idag också!! de får absolut inte missas. skriver sen
tjiing

/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0